Wij gaan over naar flexibel werken. Hoe zorgen we dat die overgang soepel verloopt?
De terugkeer naar kantoor na COVID-19 wordt door onze klant aangegrepen om een nieuwe flexibele manier van werken te introduceren, gelijktijdig wordt het kantoor heringericht om de nieuwe manier van werken te ondersteunen. Benieuwd hoe wij ervoor zorgden dat die overgang soepel verloopt?
De interne communicatie en de samenwerking binnen ons bedrijf hapert, maar we hebben elkaar nodig om onze strategie te verwezenlijken. Hoe brengen wij de dialoog op gang?
Als gevolg van een neergaande markt en een ingrijpende reorganisatie waren medewerkers en management van dit bedrijf het contact met elkaar kwijtgeraakt. Mensen voelden zich niet gehoord en signalen vanuit de locaties werden onvoldoende opgepakt. Wil jij weten hoe MICoCo de dialoog op verschillende niveaus weer op gang bracht?
Het nieuwe frontofficesysteem moet een nieuwe manier van werken ondersteunen. Hoe pakken wij dit zó aan, dat zowel onze processen als onze medewerkers daarop aansluiten?”
Een internationale, dienstverlenende organisatie implementeert wereldwijd een nieuw frontofficesysteem. De Nederlandse tak, met tientallen locaties, wil deze technische implementatie gepaard laten gaan met een nieuwe manier van werken. MICoCo wordt aangetrokken voor een succesvolle adoptie en ontwikkelt een maatwerk changeprogramma.
Wij gaan een nieuwe merknaam hanteren om onze klanten nog beter en breder te bedienen. Hoe nemen we de interne populatie mee in deze rebranding?
Een label van een bedrijf gaat onder een andere naam opereren, om zo schaalgrootte, naamsbekendheid en daarmee de internationale marketingkracht beter te benutten. Om medewerkers goed mee te nemen in dit proces en om de onderlinge samenwerking te versterken, wordt een intern communicatietraject ingezet. Benieuwd hoe MICoCo dit aanpakt?
Onze organisatie heeft behoefte aan een professionele communicatieafdeling. Hoe richten wij die in?
Het bedrijf van onze opdrachtgever maakt een stormachtige ontwikkeling door. Om directie en management goed te ondersteunen bij het uitdragen en uitvoeren van de strategie, moet de interne communicatie geprofessionaliseerd worden. Heb jij ook (tijdelijk) behoefte aan meer communicatiekracht?
Hoe vertalen we onze nieuwe strategie naar een taal die voor iedereen verstaanbaar is?
De bestuurders en commissarissen willen dat hun nieuwe strategie door de medewerkers wordt omarmd en uitgedragen. MICoCo ontwikkelt een doelgroepenbenadering en bedenkt een communicatiestrategie die een constructieve dialoog op gang brengt. Wil jij ook de afstand tussen boardroom en werkvloer verkleinen?
Wij willen medewerkers-
betrokkenheid vergroten.
Hoe pakken wij dat aan?
Betrokken en bevlogen medewerkers zijn het goud van een onderneming. Om die ‘ employee engagement ’ te peilen en te verbeteren, laat onze klant een onderzoek uitvoeren. De samenwerking met MICoCo wordt opgezocht om het onderzoek voor te bereiden en te lanceren en deelname te bevorderen. Welke middelen zetten wij in?
Hoe begeleiden wij de ontwikkeling en acceptatie van ons nieuwe belonings-
beleid?
Om te voldoen aan nieuwe wet- en regelgeving en ook om de arbeidsvoorwaarden te actualiseren, is een organisatie voornemens haar beloningsbeleid aan te passen. Die beslissing stuit op veel weerstand. In samenwerking met de afdeling HR zet MICoCo een communicatietraject in om tot een geaccepteerd en gedragen beleid te komen. Een herkenbaar dilemma?